skidlängtan - Lofsdalen nästa

Även fast jag längtar ihjäl mig efter grönska och sommar, så längtar jag just nu lika mycket efter vår inbokade skidsemester, Om några veckor bär det återigen iväg till Lofsdalen där jag tillbringat varje vinter under min uppväxt. I år har vi hyrt en annan stuga och ska bli så himla mysigt.  

Förrutom att få åka skidor, och se sessorna på sina små i backen, så ska det bli sååå skönt att få lalla runt i underställ, sippa varm choklad, åka upp till våffelstugan med vesslan, åka skoter, spela spel och bara vara. Skidsemestern är nog en av de mest avkopplande av alla semestrar.

Men sen, sen får det gäärna bli varm och grön. 

Nu ska jag snart hämta hem tjejerna från förskolan!

kram camxx



Kommentarer

Herregud så mysigt det ser ut! Jag kan inte åka skidor och har ingen erfarenhet av vinter semestrar. Men för några år sen var vi inne på att hyra stuga och sådär, men då hittade vi bara sådana hemskt fula, helt i orange furu med soffor och stolar med sådana där sticksiga orange/bruna eller grön/bruna sittsar... Inte alls vad jag var ute efter.

men det här... dröm!
Fröken Su sa…
Jätte mysigt. Även om jag inte kan aka skidor, so tycker jag om vinter semestrar. Ha det riktig kul!

Hälsningar
Susanne fran http://froeken-su-kreativ.blogspot.de/
dreamhouse sa…
alexandra: ja men eller hur! man vill ju ha det mysigt samtidigt, speciellt när man har barn, då hänger man i stugan ändå rätt mkt. Skidsemestrar är himla mysigt!!

kram camxx
dreamhouse sa…
susanne: tusen tack! ja det är mysigt bara att promenera och stirra in i brasan;) xx
angie sa…
vackra bilder !!! Jag älskar den gröna sängen !!! lyckliga halloween, angie
Anonym sa…
Åhhh vinterfjäll , härligt!
Jag åker inte nerför längre..men gillar att åka till fjälls för att få njuta av djup, vit och ren snö, älskar snöknarr :)
Vi har aldrig varit i Lofsdalen,är det ett ställe du kan rekommendera?
Nyfiken på stugan i bilderna, kan jag som "vanlig" dödlig hyra den eller är det bekanta till Er?

Önskar en härlig fortsättnin på helgen
<3 Iréne J
dreamhouse sa…
Iréne: jag har varit i Lofsdalen sedan jag var liten och det är verkligen ett perfekt ställe, skidåkning för alla åldrar och nivåer. Dessutom så himla mysigt att det finns annat oxå. Kan varmt rekommendera Lofsdalen och åker numera dit med våra egna barn. Husen på bilden är en stugdel som kallas fjällripan och vem som helst kan hyra, finns olika storlekar. Är man några stycken som delar sp blir det faktiskt inte så dyrt heller. Lycka till!!

Populära inlägg